Per Nadal, canelons lliures

ImageLa vigília de l’11, en la Marxa de torxes per la independència que férem a Mataró, un portaveu de l’Assemblea Nacional Catalana em va sortir amb això: “Mira a quina hora t’ho dic: per Nadal menjarem els canelons en un estat català”. “Somies truites”, vaig fer jo. Servidor el retopava apel·lant a la tradició, a la memòria i a en Duran i Lleida: “S’han passat trenta-dos anys arreglant Espanya, fent-hi colla i amics, i ara ¿donaran l’obra per impossible? Ca! Trigaran, a donar el cop de timó”. I ell que no, que el cop de timó ja està donat i que si demà la fem grossa, l’endemà serà com si la comporta s’obrís de cop i les aigües, tant de temps detingudes, s’abrivessin riu avall.

La va clavar. (Bravo, ANC.) I ara jo penso en els canelons i els trobo deliciosos per endavant. Aquella beixamel torradeta i olorosa, la pasta gustosa, flonja, la carn que es fon a la boca…

Quant a jcalsapeu

Servidor vaig néixer a Llavaneres l'any en què Josep Pla publicava el "Quadern gris", que també va ser l'any de la mort d'Akhmàtova. Sóc llicenciat en filologia catalana i poca cosa més. Després de viure uns anys a Barcelona, Eivissa i Mallorca he tornat al Maresme, on m'ha vagat de procrear. Ara ens estem a Mataró. A Eivissa vaig publicar "Arrels", una novel·la escrita a quatre mans (les altres dues eren les de Joan Cerdà), i a Mallorca vaig publicar, amb l'Aina Adrover, "Felanitx 1931-1939, República, guerra i repressió". Sóc soci d'Òmnium Cultural, de la Plataforma per la Llengua i de la CAL. M'és fàcil dir què sóc: un sistema digestiu amb una aixeta per al deport i la reproducció, per davant, i una obertura per a l'evacuació dels detritus, al darrere. La resta és irrellevant. I només sabria afegir que la literatura és la meva religió -una religió politeista, poblada de déus capritxosos i promiscus, que són humils i no demanen culte de cap mena.
Aquesta entrada s'ha publicat en Independència i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Per Nadal, canelons lliures

  1. Clidice ha dit:

    Calla que se m’omplen els ulls de llàgrimes només d’imaginar-m’ho!

  2. Joan Calsapeu ha dit:

    I si per Nadal no pot ser… que sigui per sant Esteve. Jas un mocador!

  3. Escocell ha dit:

    Qualsevol diumenge es poden preparar uns canelons. No crec però que ens els portin a casa fets. Sentint parlar els espanyols de les seves lleis ahir per la nit, no dubto que les aplicaran. Crec que no serà ben bé un nou 34, però ells l’enfocaran igual. Només saben de força. I per justificar-la, provocaran. Això m’ha fet venir al cap imatges dels primers dies de llibertat de Croàcia. La gent envoltant el parlament… Ells tenien, però, els alemanys. Nosaltres només ens ens tenim a nosaltres. O recolzem al líder en aquesta hora, mal que ens pesi (pesa!), o d’aquí a unes dècades el cartell de l’Artur rera els barrots es penjarà al costat del d’en Lluís. Recordeu que aquest era l’any dels maies… (l’any en que no sabien com seguia tot plegat).

  4. Escocell ha dit:

    Em sembla que el comentari destil·la un cert to greu. Estic escoltant massa Roger Mas… Bé, crec que per evitar un nou 34, cal reforçar la “sublevació” institucional. L’assemblea de municipis per la independència ha de ser forta, valenta i actuar amb conses. No crec que puguis dur, simultàniament, 135 parlamentaris a garjola i els batlles i regidors de tants municipis. Així doncs, ni un pas enrera, però junts. Parlament, ANC i AMI. (i qui sóc jo per donar consells..?). Però com diu Clidice, això emociona. Molt.

  5. Joan ha dit:

    Ai, que ja els tenim enfornats… Em deleixo per tastar el gust de la llibertat!

Deixa un comentari

