Com un Ramadà

Aquestes setmanes s’han conjurat dos factors que m’han allunyat de l’ordinador: la voràgine de fi de curs i el trasto, que ha tingut pana i ha estat una setmana a cal ferrer. Ha semblat un Ramadà: molts dies seguits sense correu electrònic, ni blog, ni blogs (ni féisbuc, ni tuíter, ni mòbil); sense connexió a Internet, vaja.

I m’ha provat. Fins em sap greu que l’abstinència no hagi durat un mes sencer (que és el que dura el Ramadà). Fer dejú d’aquest bugat ha sigut com posar-se sota les mans d’una goja i acceptar un massatge. Un plaer. Qui t’ha de dir res, ja et truca. La resta, quasi tot, pot esperar.

A mi m’ha fet l’efecte de retrobar l’equilibri. He tingut més temps per dormir, per llegir, per estar amb les menudes; fins i tot el sexe dóna sorpreses agradables. Creieu-me: desconnecteu. No perdreu cap amic i les persones que us són més pròximes ho agrairan. Si pot ser, més d’una setmana. Per anar bé, un mes. Com un Ramadà.

Anuncis

Quant a jcalsapeu

Servidor vaig néixer a Llavaneres l'any en què Josep Pla publicava el "Quadern gris", que també va ser l'any de la mort d'Akhmàtova. Sóc llicenciat en filologia catalana i poca cosa més. Després de viure uns anys a Barcelona, Eivissa i Mallorca he tornat al Maresme, on m'ha vagat de procrear. Ara ens estem a Mataró. A Eivissa vaig publicar "Arrels", una novel·la escrita a quatre mans (les altres dues eren les de Joan Cerdà), i a Mallorca vaig publicar, amb l'Aina Adrover, "Felanitx 1931-1939, República, guerra i repressió". Sóc soci d'Òmnium Cultural, de la Plataforma per la Llengua i de la CAL. M'és fàcil dir què sóc: un sistema digestiu amb una aixeta per al deport i la reproducció, per davant, i una obertura per a l'evacuació dels detritus, al darrere. La resta és irrellevant. I només sabria afegir que la literatura és la meva religió -una religió politeista, poblada de déus capritxosos i promiscus, que són humils i no demanen culte de cap mena.
Aquesta entrada s'ha publicat en Internet i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

