Irrealitat

Image

Sovint m’envaeix una pregona sensació d’irrealitat. Guaito cap enrere i em veig informe, esqueixat, irrellevant, com un talp que treu el nas de trast en trast i el món ni se n’adona. Observo el cos i veig la continuació de la meva ombra. Allò que m’havia pensat que era, i això que sóc, és tan inconsistent. La lògica de tot és tan trencadissa; el sentit, tant d’un altre món… No tinc la sensació d’haver existit. És com si fos un figurant en una pel·lícula dolenta que avança a pesar de la manca d’argument, un relat en què tot el que passa es fa fum de seguida. I em sembla que, just abans d’anar-me’n, diré: “Ah, era això? Ja està?”.

He sigut, sóc, un fantasma que no sap travessar les parets. Posats a ser tan poca cosa, voldria ser l’ombra d’un ocell. Seré una ombra voltada de fosca.

Quant a jcalsapeu

Servidor vaig néixer a Llavaneres l'any en què Josep Pla publicava el "Quadern gris", que també va ser l'any de la mort d'Akhmàtova. Sóc llicenciat en filologia catalana i poca cosa més. Després de viure uns anys a Barcelona, Eivissa i Mallorca he tornat al Maresme, on m'ha vagat de procrear. Ara ens estem a Mataró. A Eivissa vaig publicar "Arrels", una novel·la escrita a quatre mans (les altres dues eren les de Joan Cerdà), i a Mallorca vaig publicar, amb l'Aina Adrover, "Felanitx 1931-1939, República, guerra i repressió". Sóc soci d'Òmnium Cultural, de la Plataforma per la Llengua i de la CAL. M'és fàcil dir què sóc: un sistema digestiu amb una aixeta per al deport i la reproducció, per davant, i una obertura per a l'evacuació dels detritus, al darrere. La resta és irrellevant. I només sabria afegir que la literatura és la meva religió -una religió politeista, poblada de déus capritxosos i promiscus, que són humils i no demanen culte de cap mena.
Aquesta entrada s'ha publicat en La vida i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Irrealitat

  1. Alfred ha dit:

    Benvingut a WordPress.com, on no cal ser .es per ser. De moment, és clar.

  2. jcalsapeu ha dit:

    Veurem quant dura, això. Si ens hi tornem a trobar, migrarem de nou. Serem blogaires errants en cerca d’un domini que ens aculli. Em temo que, tard o d’hora, ens haurem de fer un domini propi .cat.

    Una abraçada!

Deixa un comentari

