Jugar amb els fills

No he sentit mai cap home que digui: “El que m’agrada més és jugar amb els fills”. I no crec que ho arribi a sentir mai, perquè la hipocresia té un límit: el de la versemblança. En canvi, sí que he sentit, o he llegit que diuen, això: “El que m’agrada més és jugar amb els néts”. Esclar, els avis estan descansats quan reben la prol·le; a més, els jaios segreguen una tendresa que als pares ens és estrangera: la paternitat i la maternitat ens converteixen en màquines d’anar per feina.
Per mi, jugar amb les filles és un tràngol, perquè elles no en tenen mai prou i jo en tinc prou amb deu minuts, i quan en fa vint ja estic sota els efectes d’una depressió. El que m’agrada és jugar amb la dona quan li queda un watt d’energia i el seu cos cansat reacciona davant la meva presència; i també amb els amics –d’una altra manera, esclar.
Ara mateix estic de baixa per esgotament. Si en arribant a casa pogués descansar, no ho estaria, de baixa. Però la menuda no sap jugar sola, ni amb la germana, i tampoc sap mirar la tele. La meva segona jornada laboral va del “papa juga papa juga papa juga” al desfet de plors i brams a l’hora de sopar, i a la tronada d’anar a jóc. “Ànecs a tancar!”, i ella no vol saber-ne res dels ànecs; vol que la festa continuï. Encabat, dues truites a la francesa d’aparença humana s’ensorren en el sofà i poc després s’arrosseguen cap al llit. I l’endemà, igual. “Papa, juga!”. Esclar que estic de baixa.
Anuncis

Quant a jcalsapeu

Servidor vaig néixer a Llavaneres l'any en què Josep Pla publicava el "Quadern gris", que també va ser l'any de la mort d'Akhmàtova. Sóc llicenciat en filologia catalana i poca cosa més. Després de viure uns anys a Barcelona, Eivissa i Mallorca he tornat al Maresme, on m'ha vagat de procrear. Ara ens estem a Mataró. A Eivissa vaig publicar "Arrels", una novel·la escrita a quatre mans (les altres dues eren les de Joan Cerdà), i a Mallorca vaig publicar, amb l'Aina Adrover, "Felanitx 1931-1939, República, guerra i repressió". Sóc soci d'Òmnium Cultural, de la Plataforma per la Llengua i de la CAL. M'és fàcil dir què sóc: un sistema digestiu amb una aixeta per al deport i la reproducció, per davant, i una obertura per a l'evacuació dels detritus, al darrere. La resta és irrellevant. I només sabria afegir que la literatura és la meva religió -una religió politeista, poblada de déus capritxosos i promiscus, que són humils i no demanen culte de cap mena.
Aquesta entrada ha esta publicada en Filles. La vida. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Jugar amb els fills

  1. …doncs tens sort de no ser autònom com jo, que els meus dos fills bessons tenen 17 anys…i no faig vacances…botiguer, ja saps, no dormir i fer bona cara a la clientela, que d'això mengem :)…no diuen que són els anys que més s'han de gaudir?…nen, una abraçada…coses de la polinització.

  2. Joan Calsapeu ha dit:

    Caram, Rafael, tu ja els tens esbellussats! Jo m'he fet pregar, ves, i la paternitat m'agafa amb una edat. Quan va néixer la pubilla, oli en un llum. Però la segona ens ho posa més difícil. I aquí ens tens, dins l'olla de pressió… ¿Què hem de fer? Som al ball i ballarem. (I sí, encara gràcies que no sóc autònom.)Salut.

  3. Salvador Macip ha dit:

    Jugar amb els nanos pot ser el millor del món, però el problema és el que dius tu: ells i nosaltres tenim una concepció diferent del temps. Ells jugarien tot el dia, i nosaltres necessitem també estona per fer altres coses. Però en la dosi adequada, passar estona fent el burro amb els fills és un plaer.

  4. Anonymous ha dit:

    No pateixis, no et sentis culpables. T'ho dic per experiència. Si no hi jugues, no hi juguis. Ara, no els estalviïs cap petó. Això sí.

  5. Anonymous ha dit:

    Noi, un post que m'entristeix molt. M'encomano al silenci, però cuida't, sisplau.

Deixa un comentari

