Poblet

Ja he trobat un lloc on acolliran, durant quatre dies, aquest humil traginer d’intempèries: el monestir de Poblet. Serà la tercera setmana d’agost. Ho deu fer que no em coneixen –quina sort! Tindré una cel·la per a mi i compartiré els àpats amb els monjos, en el refectori. Compartiré, sobretot, el silenci. Pentinaré la soledat. Dies per llegir i revisar papers que segurament no valen un gafet. Em trobo l’Anna Chica pel carrer i m’adverteix:

–Un ocellet m’ha dit que te’n vas uns dies a Poblet. Pensa que corres el risc de trobar-te a tu mateix…

–Ca! –faig, displicent– Si això passés seria terrible, sí. Però no hi ha perill: no puc trobar-me a mi mateix perquè jo no existeixo. Afortunadament.

(Ja he decidit la lectura que m’hi enduré: els Evangelis apòcrifs.)

Anuncis

Quant a jcalsapeu

Servidor vaig néixer a Llavaneres l'any en què Josep Pla publicava el "Quadern gris", que també va ser l'any de la mort d'Akhmàtova. Sóc llicenciat en filologia catalana i poca cosa més. Després de viure uns anys a Barcelona, Eivissa i Mallorca he tornat al Maresme, on m'ha vagat de procrear. Ara ens estem a Mataró. A Eivissa vaig publicar "Arrels", una novel·la escrita a quatre mans (les altres dues eren les de Joan Cerdà), i a Mallorca vaig publicar, amb l'Aina Adrover, "Felanitx 1931-1939, República, guerra i repressió". Sóc soci d'Òmnium Cultural, de la Plataforma per la Llengua i de la CAL. M'és fàcil dir què sóc: un sistema digestiu amb una aixeta per al deport i la reproducció, per davant, i una obertura per a l'evacuació dels detritus, al darrere. La resta és irrellevant. I només sabria afegir que la literatura és la meva religió -una religió politeista, poblada de déus capritxosos i promiscus, que són humils i no demanen culte de cap mena.
Aquesta entrada ha esta publicada en La vida. Estiu. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Poblet

  1. Anonymous ha dit:

    Que et vagi molt bé!Segur que passaràs uns dies ben tranquils.Bona terra i bona gent.Ja ens ho explicaràs.Imma

  2. Clidice ha dit:

    molt encertada la lectura triada 😉 que tinguis sort i no et trobis, no fos cas 😀

  3. Anonymous ha dit:

    Doncs de ben segur seran uns dies profitosos, gaudeix-los!!

  4. Anonymous ha dit:

    Farem un altre sopar i et donarem més idees…ja saps.( Potser la teva dona ens matarà!!!!)Anna

  5. Anonymous ha dit:

    Aquesta lectura ja la deuen tenir. en llengües originals i tot, potser. He he…Un cop vam anar a Poblet amb un amic i, acabada la visita, vam demanar si no ens ensenyarien la biblioteca. L'espai, pel que vam veure, és fabulós, i suposo que els fons també.Ja ens en faràs reports…Salutacions internàutiques,Jordi

  6. Joan Calsapeu ha dit:

    Imma, gràcies. I'll pick one's brown about this stay (o sia, que te'n faré cinc cèntims).Clídice, no serà cas: fa molt de temps que em vaig desintegrar.Anna, al contrari: si la idea és teva, a la Francina li és més bona d'entomar.Jordi, la biblioteca del monestir em fa salivar només de pensar-hi. No sé si m'hi deixaran estar. Ja t'ho explicaré.

  7. ostres què atrevit! espero que ens ho expliquis

Deixa un comentari

