El decàleg de la Mariona

1. Tot el que es pot rompre, serà romput.

2. La música és el soroll que fan els contes quan els estripes -i la música m’agrada pler, esclar.
3. En els contes amb pestanyes, les pestanyes sobren.
4. Tot el que hi ha damunt d’una taula ha d’anar a terra fent un gran terrabastall.
5. Les cames hi són per tirar coces quan em vesteixen.
6. Els peus serveixen per tombar les taules, poblades de gots, que hi ha a les terrasses.
7. Una cullereta que s’acosta a la cara és un avió enemic que s’ha d’abatre a manotades.
8. La trona és el podi on m’enfilo i m’alço per celebrar les meves victòries sobre els adults.
9. Tot el que hi ha per terra, sense excepció, és comestible.
10. Els cabells de la gent són les cordes d’escalar el món.
Anuncis

Quant a jcalsapeu

Servidor vaig néixer a Llavaneres l'any en què Josep Pla publicava el "Quadern gris", que també va ser l'any de la mort d'Akhmàtova. Sóc llicenciat en filologia catalana i poca cosa més. Després de viure uns anys a Barcelona, Eivissa i Mallorca he tornat al Maresme, on m'ha vagat de procrear. Ara ens estem a Mataró. A Eivissa vaig publicar "Arrels", una novel·la escrita a quatre mans (les altres dues eren les de Joan Cerdà), i a Mallorca vaig publicar, amb l'Aina Adrover, "Felanitx 1931-1939, República, guerra i repressió". Sóc soci d'Òmnium Cultural, de la Plataforma per la Llengua i de la CAL. M'és fàcil dir què sóc: un sistema digestiu amb una aixeta per al deport i la reproducció, per davant, i una obertura per a l'evacuació dels detritus, al darrere. La resta és irrellevant. I només sabria afegir que la literatura és la meva religió -una religió politeista, poblada de déus capritxosos i promiscus, que són humils i no demanen culte de cap mena.
Aquesta entrada ha esta publicada en filles. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a El decàleg de la Mariona

  1. Anonymous ha dit:

    Està guapíssima! No s'assembla pas al pare! ;D

  2. Clidice ha dit:

    aquesta nena l'heu de fer estudiar física! que no ho veieu que està estudiant? caxis! ;P

  3. Joan Calsapeu ha dit:

    Anònim, els testos s'assemblen a les olles, però en aquest cas l'olla és la mare.Clídice, la Mariona és un trasto!

Deixa un comentari

